Semanis Ukhuwwah

Saturday, July 10, 2010

Hulurkan Sumbangan, Ringankan Bebanan

 
 Antara desingn bookmark yang dijual untuk disumbangkan pada Dana Syaqah.

Assalamualaikum wbt...

Satu mesej YM yang diterima...

"Dana Syaqah antara agenda mega PMRAM,anggaran sewa pejabat PMRAM skrg ni mencecah le3000 lebih. Alangkah bagusnya dgn le3000 lebih ni diperuntukkan utk program2 PMRAM sprt kutub sittah,PMHK,Program Q dan lain2.Sewa pejabat PMRAM skrg ni semakin meningkat tahun demi tahun. Ayuh kita bersama menyalurkan sumbangan utk menjayakan misi Dana Syaqah PMRAM.Pimpinan PMRAM adalah mahasiswa, Ahli PMRAM adalah mahasiswa, bagaimana PMRAM menjana ekonomi? PMRAM adalah persatuan kita bersama,Ayuh bergerak bersama menjana ekonomi PMRAM khususnya Dana syaqah PMRAM, peniaga tiket salurkanlah sedikit utk PMRAM, peniaga Bazar sumbangkanlah sedikit utk PMRAM, peniaga lowerite dan smartvoip salurkanlah sedikit utk PMRAM, penyewa kenderaan salurkanlah sedikit utk PMRAM, dan penyumbang2 sukarelawan dialu-alukan."

Mesej ini membuatkan ana terfikir...

Apa sumbangan aku untuk PMRAM? Persatuan yang menaungi dan menjaga kebajikan kita di Mesir ini. Banyak jasa dan bakti PMRAM pada kita. Dari mula datang mesir..(USMB) hinggalah dh nak balik Malaysia pun PMRAM yang banyak bantu..Layari.PMRAM pusat & HEWI PMRAM

Jadi, ana menyeru pada semua sahabat dan diri ana agar membantu mencari dana untuk PMRAM khususnya Dana Syaqah. Lakukan apa sahaja aktivi yang halal & berkat yang menyumbang pada dana syaqah.

Pada sahabat2 di Mesir yang nak menyumbang boleh melalui Unit Kebajikan PMRAM cawangan masing2 atau terus ke Pejabat PMRAM/ Markaz Hewi PMRAM.Boleh juga sdiakan tabung kecil di rumah masing2..Apa salahnya, menabung LE 1 setiap hari( kalau lebih lagi baik).

Pada sahabat2 yang akan pulang ke tanahair boleh mintak sumbangan di Malaysia. Ada juga sahabat yang letak tabung masa kenduri kahwin, Alhamdulillah....banyak juga dana yang dapat. Bayangkanlah...dalam nak membina rumahtangga(dari majlis kahwin) lagi dah mengamalkan perkara2 yang baik..membantu sesama muslim, dan menggalakkan budaya infaq fi sabilillah...Bertambah keberkatan dalam perkahwinan.:)

Boleh juga menyumbang mengikut posisi(kerjaya) masing2 di Malaysia..Hubungi PMRAM Pusat untuk dapatkan proposal Dana Syaqah PMRAM.

Ayuh, hulurkan sumbangan anda bermula dari saat dan detik ini!

Layari : http://dana-apartmen.blogspot.com/

No comments:

Related Posts with Thumbnails

:: Seuntai Madah ::

Blog

Blog