Semanis Ukhuwwah

Friday, December 4, 2009

:: We LoVe ToK Guru ::

blog nik aziz

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah..syukur kerana diberi kesempatan dan kelapangan oleh Allah SWT untuk melaksanakan MB(Muzakarah Berkelompok=Usrah) pada hari ini.Walaupun tidak semua ahli liqa' dapat hadir, MB tetap diadakan...

Antara manhaj yang dibawa ialah tafsir surah An-Naba' dan sedikit pembentangan isi kitab Fiqh Sirah karangan Syeikh Said Ramadhan Al-Bouti.Seorang tokoh ilmuan yang begitu harum namanya sejajar dengan ilmunya yang tersebar luas memenuhi dada2 serta membentuk fikrah yang benar pada manusia.Moga kita semua dapat mengambil istifadah dari tinggalan ulama' besar ini.

Isu semasa yang dibentang sekitar mengenai peristiwa yang berlegar di Malaysia.Mengenai kepimpinan ulama yang cuba dijatuhkan oleh golongan tertentu dan kebrobrokan serta ketidakstabilan pemerintahan kerajaan BN di Malaysia.

Syukur, kepimpinan Tok Guru Nik Aziz tetap disokong walaupun ada yang cuba menjatuhkannya.Gambaran ini jelas seperti yang diberitakan di Harakah Daily.

"Apa yang jelas ia ratusan kali ganda lebih ramai berbanding demontrasi mendesak Menteri Besar Kelantan meletak jawatan di hadapan Kota Darulnamim Selasa lalu, kata Ketua Penerangan PAS, Ahmad Baihaki Atiqullah."

Biarpun cuaca redup dengan hujan sekali sekala lebat, ia tidak menghalang puluhan ribu rakyat Kelantan hadir menyatakan kasih dan sayang mereka kepada Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Ada yang datang dari Besut, Gua Musang, Jeli, Kuala Krai dan negeri-negeri lain bagi meramaikan lagi perhimpunan tersebut.

Pelbagai sepanduk dapat dilihat, ada yang bertulis ‘Kita Sayang Tok Guru Kita’, ‘Kami Menyokong Kepimpinan Tok Guru Nik Aziz’, ‘Royalti bui-builah (bagi-bagilah)’ dan ramai yang memakai lilit kepala bertulis ‘We Love Tok Guru’.


Kami turut membincangkan mengenai pembikinan filem'2012" yang sedang hangat diperkatakan.Majlis Syura Ulama Indonesia telah membuat kenyataan filem 2012 ini menyesatkan aqidah umat Islam.Isu ini sangat penting bagi mempertegas penyelewengan gambaran "Kiamat" khususnya di penghujung filem "2012".

Terdapat juga aksi seperti mirip aksi tenggelamnya Kapal Titanic di Bermuda Triangle ketika adegan tsunami 2012 menghempap sebuah kapal.Emm..ana tinggalkan part ini untuk pembaca fikirkan antara kaitan filem Titanic dengan agenda Yahudi.

Propaganda yahudi kononnya sebagi penyelamat dunia.Mengenai sesiapa yang menguasai teknologi penerbangan dan lautan, akan selamat dari bencana besar 2012.

Terdapat banyak lagi mesej2 sonsang yang dibentangkan..Umat Islam perlu sedar tentang hal ini.Kesucian Islam perlu djaga oleh kita.Jadi, luaskan dakwah serta sebarkan yang hakiki mengenai Islam..

Bila difikir dan direnung kembali..ini merupakan petanda besar hari kiamat..Hampir semua negara berkiblatkan yahudi/barat dalam pemerintahan.

Seperti Sabda Nabi SAW:
Ertinya:Daripada Abu Sa’id Al-Khudri r.a. berkata: Bahawasanya Rasulullah saw bersabda: “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka”. Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?”. Nabi saw menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka”. -H.R. Muslim-
Ulama juga tidak dipedulikan....
Seperti Sabda Nabi SAW:Ertinya:Dari Sahl bin Saad as-Saaidi r.a. berkata: Rasulullah s.a.w bersabda; 'Ya Allah! Jangan kau temukan aku dan mudah-­mudahan kamu (sahabat) tidak bertemu dengan suatu masa di mana para ulama sudah tidak diikut lagi, dan orang yang penyantun sudah tidak disegani lagi. Hati mereka seperti hati orang Ajam (pada fasiqnya), lidah mereka seperti lidah orang Arab (pada fasihnya)." .H.R Ahmad

Banyak lagi tanda2 kiamat yang digambarkan Rasullallah SAW.
Rujuk ; 40 Hadith
tentang Peristiwa Akhir Zaman oleh Abu Ali Al Banjari An Nadwi


Kita perlu melakukan sesuatu utuk Islam.Kerahkan tenaga, pemikiran, wang,harta benda dan segalanya untuk perjuangan Islam..

Moga Allah SWT tetapkan hati kita pada jalan yang lurus..Ameen Ya Rabb.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

:: Seuntai Madah ::

Blog

Blog